Framtidens bil

tesla car
En av de största lite förbryllande desinformationskampanjerna är den om hur man ska kunna utveckla batterier till de elbilar som ska rulla runt på våra vägar i framtiden. Bilarna och batterierna finns ju redan. Det är konstruktionen till motorerna till dessa elbilar som man fortfarande hemlighåller. Detta har man gjort sedan Nikola Tesla rattade runt sin elbil 1931. En nyare variant finns på http://www.teslamotors.com/
Elmotorer och generatorer kan fås att jobba med resonanseffekter, de skapar nämligen en backström som motverkar rotationen. Denna backström, kallad emf kan momentant vara upp till 10 gånger så stark som den kraft som driver motorn. När man gör en relativt enkel omkoppling kan man få emf att istället medverka i rotationsriktningen. Genom att koppla samman flera motorer på samma axel kan man alltså få en konstruktion som avger mera effekt än vad som går åt till att driva den. Även turbiner som drivs med hjälp av av vattenkraft eller ånga skulle kunna öka sina generatorers uteffekt 8-9 gånger. Denna enkla omkoppling har nu patenterats i USA vilket medför att ett patentintrång kan komma att beivras var som helst i världen, detta med den övervakningsapparat som världsomspännande myndigheter förfogar över. Man spanar egentligen inte efter några hittepåterrorister utan maskineriet är till för att ha kontroll på insamlandet av pengar till någons skattkista.
Problemet med en försvinnade självständighet uppkommer givetvis när folk degraderas till konsumenter. De slutar att tänka. När konsumenten kartläggs ner på individnivå får man på köpet en möjlighet att både censurera och styra vad den personen får för information. Skärmdumpar, cachade sidor och ouppdaterade bloggar kan drabba datoranvändaren. Googlesökningar idag är personliga. Googlar man på något blir man lätt styrd till en produkt som motsvarar en produkt som datorer räknat ut att man eventuellt kommer att köpa. Detta från information som tittar på vilka sidor man besöker eller var man använt sitt bankkort eller kreditkort och vad man köpt. Dessutom finns i registren uppgifter om hur man bor och med vem, vad man tjänar, vart man åkte på semester sist och en hel del annat. Byter man tillfälligt IP-adress blir man snabbt identifierad via den personliga e-postadressen, lämnade lösenord eller om man sänder från sin telefon via abonnemangsuppgifter.
Allt för att hållas upptagen med att köpa produkter som man inte alltid behöver.
Här är ritningen på en konstruktion, Keppemotorn, som utnyttjar emf.
Keppemotor US20110298326. I patentet står i stort sett alla alternativ som kan vara aktuella för att utnyttja emf-effekten på olika sätt. Någon som vill hålla kontroll på världens energimarknader har haft sina fingrar med i detta spel, på samma sätt som man gjort med de cirka 3000 övriga patenten under årens lopp som gäller fri energi. Denna konstruktion kommer troligen att vara den förhärskande i bilar, pumpar ja i stort allt som ska förflyttas i världen med hjälp av en elmotor. Eller där el ska produceras. Förhoppningsvis kommer den att var en befriande produkt och inte ett medel som ytterligare koncentrererar makten hos några få. Ovanstående kanske också ger en tankeställare till varför myndigheter världen över, styrda av bankirindustrin försöker hålla på med en konstant övervakning av allt som händer.

Annonser

3 thoughts on “Framtidens bil

  1. Leif Erlingsson skriver:

    Att Vattenfall betalar bortåt 30 miljarder eller vad det nu var för icke energilevererande energibolag i Holland när det är så här enkelt att producera el är inget annat än stöld. Vilka var det som fick stöldgodset? Samtidigt som Per Lundgren i ”Kapitalismen avslöjad! Den gigantiska bankbluffen – ett enastående politiskt och ekonomiskt bedrägeri”, http://nyaekonomiskasystemet.se/index.php/gratis-nerladdning/ , visar att det är helt onödigt att pressa fattiga med Fas-3 där människor ska överleva på knappa 4000 kr i månaden efter skatt. D.v.s. onödigt om inte det verkliga målet är att utrota ”onödiga människor”. Där de onödiga får förmodas vara icke-psykopaterna.

    Leif Erlingsson

  2. Leif Erlingsson skriver:

    Patentet är så enkelt att det är lätt reproducerbart för alla med elektromekanisk erfarenhet.

  3. JR (@esamawuta) skriver:

    Tittar man på webben på hur motorn fungerar så kommer det också fram att temperaturen hålls nere för att det underliggande energisystemet expanderar. http://www.youtube.com/watch?v=sZBYLXnZYnY

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s